Сайт учителя школи №1 м.Селидового Реви Л.В.
Субота, 20.04.2024, 06:09

 Аналіз

Меню сайту
Форма входу
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




Аналіз

роботи МО  вчителів інформатики

м.Селидового  за  2012 рік.

У  2012  році члени методичного об’єднання вчителів інформатики працювали над розв’язанням першочергових завдань навчання та виховання учнів за сучасних умов. З урахуванням рівня організації навчально-виховного процесу, особливостей учнів, учителів члени методичного об’єднання вчителів інформатики працювали над вирішенням методичної та виховної проблем: «Формування інформаційної культури на уроках інформатики шляхом впровадження активних методів роботи» та  «Створення оптимальних умов для розвитку та саморозвитку особистості учня, спрямованих на поліпшення розумових та фізичних можливостей, оволодіння знаннями та вміннями з основ наук про здоров’я та пропагування здорового способу життя».
            Методичне об’єднання вчителів інформатики працює керуючись Законами України: «Про освіту», «Про загальну середню освіту»; Концепцією загальної середньої освіти, Національною доктриною розвитку освіти, Державною національною програмою «Освіта України ХХІ ст», директивними та інструктивними документами Міністерства освіти та науки України, управління освіти та науки ОДА, обласного інституту післядипломної освіти. Усі вчителі інформатики міста в своїй роботі забезпечують максимально сприятливі умови для розумового, морального, емоційного розвитку особистості, всебічного розкриття їх здібностей, творчого мислення; чітко визначають завдання навчання, добиваються засвоєння учнями програмного матеріалу, використовують різні форми уроків.

У всіх закладах міста забезпечені умови для фундаментальної загальноосвітньої підготовки з предмету інформатики. Заняття з інформатики в закладах проводяться на базі навчальних комп'ютерних комплексів, але в багатьох школах техніка не відповідає сучасним вимогам,  комп'ютери потребують переоснащення, тому що техніка застаріла.

      Склад вчителів, які мають стаж роботи вчителем інформатики:

 

Стан  викладання iнформатики в школах мiста здiйснюють 14 викладачiв  iнформатики. Мають фахову спецiальнiсть викладачiв iнформатики вчителi ПолiшкоЛ.Ι., ЯкiвчикО.В., ВоронаА.О., Кобец О.О. та Черняк О.Є., математики (6), вчитель хiмiï та бïологiï (3).

Основні напрямки роботи МО:

1. Організація активної адресної допомоги вчителям у використанні передових технологій для формування  розумової та інформаційної культури учнів у процесі викладання інформатики.

2.  Використання педагогічних програмних засобів на уроках інформатики. Організація та проведення уроків з використанням програмних засобів.

3.  Забезпечення вчителів матеріалами методичного характеру 

 (в електронному варіанті).

4. Вдосконалення педагогічної майстерності.

5. Підготовка учнів до олімпіад.

6. Демонстрація позитивного творчого досвіду (на уроках і позакласних заходах та заняттях). Творчі звіти вчителів.

7. Інформаційно-методичні наради.

8. Використання проектної методики для формування навичок мислення високого рівня на уроках інформатики.  

Учителя  самостійно добирають засоби подання теоретичного матеріалу (презентація, що відображається на екрані за допомогою мультимедійного проектора, презентація, що відтворюється на екранах учнівських комп’ютерів, спільна робота учнів та учителя над документом в середовищі локальної мережі тощо) і визначають форму проведення практичних робіт (робота з елементами досліджень, спільна робота в Інтернеті,  лабораторні роботи, тренувальні вправи, проектні роботи, практикуми). Оскільки на етапах актуалізації, мотивації та безпосереднього вивчення теоретичного матеріалу уроку учням пропонується перегляд презентаційних матеріалів в електронному вигляді, методика проведення кожного уроку ретельно опрацьована вчителем із урахуванням зазначених вище санітарних норм.

            У роботі методичного об’єднання поєднуються колективні, індивідуальні форми роботи, застосовуються нетрадиційні методи їх проведення, зорієнтовані на особистість кожного вчителя, на зростання його педагогічної майстерності й задоволення запитів учителів-практиків.
До пріоритетних проблем, над якими працювали протягом останніх років учителі інформатики, слід віднести:
• «Формування життєвої компетентності в учнів на уроках інформатики»
• «Формування творчої особистості на основі використання інноваційних технологій навчання»,
• «Шляхи підвищення ефективності уроку» та ін.
Робота над науково-методичними проблемами вимагає всебічної обізнаності вчителів із питань науки та педагогічної практики.
Основною складовою в підвищенні наукового, фахового та методичного рівня вчителів є самоосвіта. В її процесі вивчається нова література (журнали, газети освітнього профілю), методи та методика викладання окремої галузі знань, набутий досвід іншими педагогами і не лише вітчизняними. Результати цієї роботи були викладені у вигляді доповід
ей на засіданнях методичних об’єднань.
Роботу методичного об’єднання
було  організовано наступним чином: з чотирьох засідань на рік два - теоретичні, два - проводяться у формі семінарів-практикумів на базі шкіл.
          На засіданнях методичних об’єднань заслуховували та обговорювали доповіді з найактуальніших питань навчання і виховання; робили огляд нової фахової літератури; обговорювали книги, статті з журналів і газет на актуальні теми.

                 Було проведено 2 практичні семінари за темою «Пошуки шляхів забезпечення якості навчання на уроках інформатики»( Селидівська гімназія) та «Використання  інтегрованих уроків як засобу  формування функціональної компетентності школярів» (школа № 26). Матеріали цих заходів  розташовані на сайті  http://reval09.ucoz.ru/index/2012_r/0-99.

          Організація результативної участі школярів у конкурсах, олімпіадах - нелегка праця, яка потребує високого рівня фахової майстерності педагога. Слід зазначити, що не всі школи приймають участь у ІІ етапі Всеукраїнської олімпіади з інформатики. Постійними учасниками міського етапу олімпіади з інформатики є учні Селидівської гімназії. Але майже всі школи міста приймали участь в міській олімпіаді по інформаційним технологіям.

Важливим аспектом роботи зі здібними учнями є залучення їх до участі в альтернативних конкурсах. Позитивним є зростання учасників Всеукраїнського конкурсу з інформатики «Бобер» - 166 учнів (116 учнів у 2012 р.). У конкурсі взяли участь учні 5 шкіл: гімназії, ЗОШ № 1, ЗОШ № 2, ЗОШ № 6  та  Української ЗОШ № 13.

      Запровадження в навчально-виховний процес шкіл інформаційно-комунікаційних технологій є вимогою часу. Протягом року продовжують роботу сайти гімназії, ЗОШ № 1, ЗОШ № 2, ЗОШ № 6,  Гірницької ЗОШ№17

та   блогу Української ЗОШ № 13. Але не всі школи мають свої сайти. Тому одним із першочерговим завданням на наступний навчальний рік є створення та наповнення шкільних сайтів.
       За сучасних умов розвитку освіти України великого значення набуває система методичної роботи , головною метою якої є не лише надання допомоги вчителям у розвитку та підвищенні професійної майстерності, але й активізація творчого потенціалу кожного вчителя методичного об'єднання. Для школи потрібні висококваліфіковані вчителі, які постійно шукають і знаходять найбільш ефективні шляхи й засоби вирішення завдань навчання, виховання, розвитку учнів, підготовки їх до життя. Вирішення цих завдань потребує пошуків творчих шляхів удосконалення всіх ділянок методичної роботи, систематичного озброєння вчителів міцними й глибокими знаннями, підвищення ефективності їхньої праці.
Для досягнення цієї мети визначено наступні завдання  методичного об’єднання вчителів інформатики:
• Знайомство з нормативною та методичною документацією з питань освіти, викладання шкільного курсу інформатики.
• Забезпечення професійного, культурного та творчого росту вчителя.
• Вивчення нового змісту, технологій та методів педагогічної діяльності з предмету.
• Організація дослідно-експериментальної роботи.
• Вивчення та аналіз стану викладання інформатики у ЗНЗ.
• Організація роботи з обдарованими дітьми, проведення олімпіад, конкурсів тощо.
• Створення та наповнення шкільних сайтів.
• Проведення конкурсів професійної майстерності педагогів.
• Узагальнення передового перспективного досвіду вчителів та впровадження його у практику.
• З метою обміну досвідом заслуховувати звіти про підвищення кваліфікаці

• Допомога вчителям в організації самоосвіти.