Сайт учителя школи №1 м.Селидового Реви Л.В.
Субота, 25.11.2017, 02:55

 Аналіз роботи МО 2014

Меню сайту
Форма входу
Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




І. АНАЛІЗ РОБОТИ МЕТОДИЧНОГО ОБ'ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ ЗА 2014 РІК І ЗАВДАННЯ НА 2015 РІК

           У  2014 навчальному році члени міського методичного об’єднання вчителів інформатики працювали над розв’язанням першочергових завдань навчання та виховання учнів за сучасних умов. З урахуванням рівня організації навчально-виховного процесу, особливостей учнів, учителів члени методичного об’єднання вчителів інформатики працювали над вирішенням методичної та виховної проблем.

        Методичне об’єднання вчителів інформатики працює, керуючись Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту»; Концепцією загальної середньої освіти, Національною доктриною розвитку освіти, Державною національною програмою «Освіта України ХХІ ст.», директивними та інструктивними документами Міністерства освіти та науки України, управління освіти та науки ОДА, обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

До складу методичного об’єднання вчителів інформатики входить 16 педагогів. Серед його членів 2 вчителя мають кваліфікаційну категорію «Спеціаліст вищої категорії», 5 – «Спеціаліст І категорії», 2 - «Спеціаліст ІІ категорії», 7– «Спеціаліст». (Додаток 1)

    У всіх закладах міста забезпечені умови для фундаментальної загальноосвітньої підготовки з предмету інформатики. Заняття з інформатики в закладах проводяться на базі навчальних комп'ютерних комплексів, але в багатьох школах техніка не відповідає сучасним вимогам,  комп'ютери потребують переоснащення, тому що техніка застаріла.

      Склад вчителів, які мають стаж роботи вчителем інформатики:

 Більше 10 років – 4 учителя, більше 5 років – 3 вчителя, не більше 4 років – 9 учителів.  (Додаток 2)

         Усі вчителі проходять своєчасно курсову перепідготовку й атестацію згідно до складених графіків. Протягом року було атестовано Реву Л.В. та Карашу Г.І. (підтверджено вищу категорію), Гончарову І.В. ( ІІ категорія).

          У роботі методичного об’єднання поєднуються колективні, індивідуальні форми роботи, застосовуються нетрадиційні методи їх проведення, зорієнтовані на особистість кожного вчителя, на зростання його педагогічної майстерності й задоволення запитів учителів-практиків.

            Робота над науково-методичними проблемами вимагає всебічної обізнаності вчителів із питань науки та педагогічної практики. З цією метою використовується інформаційна база фахових видань, які виписують педагоги.  Основною складовою в підвищенні наукового, фахового та методичного рівня вчителів є самоосвіта. В її процесі вивчається нова література (журнали, газети освітнього профілю), методи та методика викладання окремої галузі знань, набутий досвід іншими педагогами і не лише вітчизняними. Результати цієї роботи були викладені у вигляді доповідей на засіданнях методичних об’єднань та при відвідуванні відкритих уроків.
Роботу методичного об’єднання організовуємо наступним чином: з чотирьох засідань на рік два - теоретичні, два - проводяться у формі семінарів-практикумів на базі шкіл.

Вчителі  самостійно добирають засоби подання теоретичного матеріалу (презентація, що відображається на екрані за допомогою мультимедійного проектора, презентація, що відтворюється на екранах учнівських комп’ютерів, спільна робота учнів та учителя над документом в середовищі локальної мережі тощо) і визначають форму проведення практичних робіт (робота з елементами досліджень, спільна робота в Інтернеті,  лабораторні роботи, тренувальні вправи, проектні роботи, практикуми). Оскільки на етапах актуалізації, мотивації та безпосереднього вивчення теоретичного матеріалу уроку учням пропонується перегляд презентаційних матеріалів в електронному вигляді, методика проведення кожного уроку ретельно опрацьована вчителем із урахуванням зазначених вище санітарних норм.

   Було проведено 2 практичні семінари за темою  «Інноваційні методи викладання предмету « Сходинки до інформатики» у початковій школі»  (Лютий 2014, ЗОШ № 1. ) та  «Розвиток творчих здібностей учнів на уроках інформатики. Організація науково-дослідницької діяльності  учнів»  ( жовтень 2014, ЗОШ № 2).   Матеріали цих заходів  можна переглянути  на сайті  http://reval09.ucoz.ru/index/2012_r/0-99.

Підвищенню фахового рівня педагогів сприяє їх участь у методичних заходах різного рівня: конференціях, семінарах, конкурсах тощо. Постійно проводимо роботу, щоб учителі  брали участь у щорічних конкурсах, олімпіадах, турнірах. Так, в цьому році багато вчителів  були слухачами обласних вебінарів з інформатики « Викладання інформатики в основній школі : нові горизонти» та « Інноваційні методи викладання предмету сходинки до інформатики». Наше місто представляли учителі Рева Л.В.

( ЗОШ № 1)  та Черняк О.Є. ( ЗОШ № 13).

Організація результативної участі школярів у конкурсах, олімпіадах - нелегка праця, яка потребує високого рівня фахової майстерності педагога. Слід зазначити, що не всі школи приймають участь у ІІ етапі Всеукраїнської олімпіади з інформатики. Постійними учасниками міського етапу олімпіади з інформатики є учні Селидівської гімназії. Тільки одна учениця 10 класу Української ЗОШ № 13 Литвинова Марина ( Вчитель Черняк О.Є) взяла участь в конкурсі МАН.

  Важливим аспектом роботи зі здібними учнями є залучення їх до участі в альтернативних конкурсах. У 2013 році  у Всеукраїнському конкурсі з інформатики «Бобер»  прийняло участь - 162 учні, а у цьому ж році тільки 12 учнів ( ЗОШ № 1).    

         Всі школи мають свої сайти. Активну участь у функціюванні та оформленні сайту беруть вчителі інформатики. Було проведено міський конкурс. 

         За сучасних умов розвитку освіти України великого значення набуває система методичної роботи , головною метою якої є не лише надання допомоги вчителям у розвитку та підвищенні професійної майстерності, але й активізація творчого потенціалу кожного вчителя методичного об'єднання. Для школи потрібні висококваліфіковані вчителі, які постійно шукають і знаходять найбільш ефективні шляхи й засоби вирішення завдань навчання, виховання, розвитку учнів, підготовки їх до життя. Вирішення цих завдань потребує пошуків творчих шляхів удосконалення всіх ділянок методичної роботи, систематичного озброєння вчителів міцними й глибокими знаннями, підвищення ефективності їхньої праці.

       Визначено наступні завдання  методичного об’єднання вчителів інформатики:
˗ Знайомство з нормативною та методичною документацією з питань освіти, викладання шкільного курсу інформатики.
˗ Забезпечення професійного, культурного та творчого росту вчителя.
˗ Вивчення нового змісту, технологій та методів педагогічної діяльності з предмету.
˗ Організація дослідно-експериментальної роботи.
˗ Вивчення та аналіз стану викладання інформатики у ЗНЗ.
˗ Організація роботи з обдарованими дітьми, проведення олімпіад, конкурсів тощо.
˗ Проведення конкурсів професійної майстерності педагогів.
˗ Узагальнення передового перспективного досвіду вчителів та впровадження його у практику.
˗ Організація відкритих уроків, позакласних заходів.
˗ Організація роботи з молодими вчителями інформатики.
˗ З метою обміну досвідом заслуховувати звіти про підвищення кваліфікації, творчі відрядження тощо.
˗ Допомога вчителям в організації самоосвіти.