Сайт учителя школи №1 м.Селидового Реви Л.В.
П`ятниця, 29.03.2024, 01:29

 Каталог статей

Меню сайту
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




Головна » Статті » Мої статті

метод проектів

   Проектна діяльність при вивченні геометрії

В колі пріоритетних напрямків, які стоять перед сучасною системою освіти, важливого значення набула задача розвитку критичного і творчого мислення учня, залучення його до досягнень інформаційного суспільства і формування вміння самостійно конструювати власні знання. Виникла нова для освіти проблема: підготувати людину, яка б вміла знаходити і здобувати необхідну їй інформацію в умовах її численності, засвоювати її у вигляді нових знань. Вирішення цієї проблеми викликало необхідність застосування нових педагогічних підходів і технологій в загальноосвітній школі.

Великі можливості в цьому плані надає проектна діяльність учнів, яка направлена на становлення особистості через активні способи дії. Як правило, в учнів гуманітарних класів найбільший інтерес викликають  питання історії математики, прикладні аспекти, цікавий матеріал. Сприйняття краси математики у них направлене на прояв її в живій природі, витворах мистецтва , конкретних математичних об’єктах. В гуманітарному класі темами проектів можуть бути: «Золотий переріз», «Многогранники в архітектурі і живописі», «Кристали – природні многогранники»,  «Практичне застосування симетрії відносно точки і прямої», «Людина – істота симетрична» (геометрія 8 клас). В класах з поглибленим вивченням математики: «Перерізи куба», «Побудова перерізів многогранників», «Опуклі многогранники в лінійному програмуванні».

Як показує досвід, діяльнісний підхід і метод проектів, які застосовуються в навчанні, допомагають розв’язувати задачі сучасної школи. Знання перестають бути метою, а стають засобом в освіті, дозволяючи кожному учневі самостійно освоювати культурні цінності. Проте якщо усі вчителі з усіх предметів (або навіть з двох) одразу дадуть учням проекти, тоді ніякого позитивного результату досягнути не вдасться – це приведе до навчального перевантаження. На цьому наголошував російський професор В. В. Гузеєв: «Проектне навчання – корисна альтернатива класно-урочній системі, але воно не повинне витискати її… Його слід використовувати як доповнення до інших видів навчання».

Займаючись вивченням досвіду застосування методу проектів інших педагогів, я спробувала використати цей метод і у власній роботі.

Наприклад, при вивченні теми ”Симетрія” в 8-му класі за бажанням учнів були створені творчі групи, які розробили і донесли до всього класу зв’язок цієї теми з навколишнім світом і з іншими проектами. В ході цієї роботи були представлені проекти: «Людина – істота симетрична», «Симетрія у житті».

Викладаючи математику в гуманітарних класах переді мною іноді ставала проблема, як підвищити інтерес учнів до такого складного, на їх погляд, предмету, як геометрія. І тут мені допомога в  метод проектів.

Враховуючи те, що при вивченні геометрії в гуманітарних класах дещо знижується рівень вимогливості обґрунтування математичних тверджень у традиційному його розумінні, і значна частина з них вивчається без суворого (детального) доведення, то тут звільняється час для конкретних прикладів, наочних ілюстрацій, життєвого досвіду учнів, тобто для представлення і захисту власних проектів з даної теми.

В старшій школі на протязі всього курсу стереометрії розв’язуються задачі на побудову перерізів многогранників, які є важливим доповненням до теоретичного матеріалу. Розв’язання цих задач формує просторову уяву учнів та розвиває конструктивне і логічне мислення.


 

Категорія: Мої статті | Додав: лв (10.11.2009)
Переглядів: 2440 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: