Сайт учителя школи №1 м.Селидового Реви Л.В.
Субота, 25.11.2017, 02:49

 Аналіз за 2013 рік.

Меню сайту
Форма входу
Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




Аналіз

роботи МО  вчителів інформатики

м .Селидового  за  2013 рік.

Методичне об’єднання вчителів інформатики працює керуючись Законами України: «Про освіту», «Про загальну середню освіту»; Концепцією загальної середньої освіти, Національною доктриною розвитку освіти, Державною національною програмою «Освіта України ХХІ ст», директивними та інструктивними документами Міністерства освіти та науки України, управління освіти та науки ОДА, обласного інституту післядипломної освіти. Усі вчителі інформатики міста в своїй роботі забезпечують максимально сприятливі умови для розумового, морального, емоційного розвитку особистості, всебічного розкриття їх здібностей, творчого мислення; чітко визначають завдання навчання, добиваються засвоєння учнями програмного матеріалу, використовують різні форми уроків.

У  2013  році члени методичного об’єднання вчителів інформатики працювали над розв’язанням першочергових завдань навчання та виховання учнів за сучасних умов. З урахуванням рівня організації навчально-виховного процесу, особливостей учнів, учителів члени методичного об’єднання вчителів інформатики працювали над вирішенням методичної та виховної проблем: «Формування інформаційної культури на уроках інформатики шляхом впровадження активних методів роботи» та  «Створення оптимальних умов для розвитку та саморозвитку особистості учня, спрямованих на поліпшення розумових та фізичних можливостей, оволодіння знаннями та вміннями з основ наук про здоров’я та пропагування здорового способу життя».
           У всіх закладах міста забезпечені умови для фундаментальної загальноосвітньої підготовки з предмету інформатики. Заняття з інформатики в закладах проводяться на базі навчальних комп'ютерних комплексів, але в багатьох школах техніка не відповідає сучасним вимогам,  комп'ютери потребують переоснащення, тому що техніка застаріла.

      Склад вчителів, які мають стаж роботи вчителем інформатики:

 Більше 10 років – 4 учителя, більше 5 років – 3 вчителя,

не більше 4 років – 10 учителів.

Стан  викладання iнформатики в школах мiста здiйснюють 17 вчителів. Мають фахову спецiальнiсть викладачiв iнформатики  7 вчителів: ПолiшкоЛ.Ι.,  Якiвчик О.В.,  Ворона А.О.,  Кобец О.О.,Черняк .Є.,

Воробйова Т.В., Ісаєва Ю.Г. та Ярош С.І. ; математики - (7), вчитель хiмiï та бïологiï - (2), педагог організатор – (1).


Вчителі  самостійно добирають засоби подання теоретичного матеріалу (презентація, що відображається на екрані за допомогою мультимедійного проектора, презентація, що відтворюється на екранах учнівських комп’ютерів, спільна робота учнів та учителя над документом в середовищі локальної мережі тощо) і визначають форму проведення практичних робіт (робота з елементами досліджень, спільна робота в Інтернеті,  лабораторні роботи, тренувальні вправи, проектні роботи, практикуми). Оскільки на етапах актуалізації, мотивації та безпосереднього вивчення теоретичного матеріалу уроку учням пропонується перегляд презентаційних матеріалів в електронному вигляді, методика проведення кожного уроку ретельно опрацьована вчителем із урахуванням зазначених вище санітарних норм.

У роботі методичного об’єднання поєднуються колективні, індивідуальні форми роботи, застосовуються нетрадиційні методи їх проведення, зорієнтовані на особистість кожного вчителя, на зростання його педагогічної майстерності й задоволення запитів учителів-практиків.
    До пріоритетних проблем, над якими працювали протягом останніх років учителі інформатики, слід віднести:
• «Формування життєвої компетентності в учнів на уроках інформатики»
• «Формування творчої особистості на основі використання інноваційних технологій навчання»,
• «Шляхи підвищення ефективності уроку» та ін.
       
Робота над науково-методичними проблемами вимагає всебічної обізнаності вчителів із питань науки та педагогічної практики.
        Основною складовою в підвищенні наукового, фахового та методичного рівня вчителів є самоосвіта. В її процесі вивчається нова література (журнали, газети освітнього профілю), методи та методика викладання окремої галузі знань, набутий досвід іншими педагогами і не лише вітчизняними. Результати цієї роботи були викладені у вигляді доповідей на засіданнях методичних об’єднань.
         Роботу методичного об’єднання було  організовано наступним чином: з чотирьох засідань на рік два - теоретичні, два - проводяться у формі семінарів-практикумів на базі шкіл.
         На засіданнях методичних об’єднань заслуховували та обговорювали доповіді з найактуальніших питань навчання і виховання; робили огляд нової фахової літератури; обговорювали книги, статті з журналів і газет на актуальні теми.

На виконання завдань освітньої галузі «Технології» Державного стандарту початкової загальної освіти з 2013-2014 навчального року всі учні 2 класів формують ІКТ та інші основні компетенції на уроках «Сходинки до інформатики». Крокуючи сходинками, сторінками підручника, учні ознайомлюються з основними поняттями інформатики, оволодівають навичками роботи на комп'ютері.    Цей курс суттєво відрізняється від інших предметів у початковій школі та має свої особливості викладання порівняно з методикою викладання уроків інформатики в середній та старшій школі. Тому викладання предмету інформатики у 2 класі потребує особливої уваги.

   Було проведено 2 практичні семінари за темою  «Особливості уроків інформатики у початковій школі, напрямки навчальної і розвивальної діяльності учнів вивчення цього предмету відповідно до  Державних стандартів початкової загальної освіти » ( ЗОШ № 6)  та  «Технологія роботи з обдарованими дітьми. Розв’язання олімпіадних завдань з інформатики та інформаційних технологій» (Селидівська гімназія). Матеріали цих заходів  можна переглянути  на сайті  http://reval09.ucoz.ru/index/2012_r/0-99.

    Організація результативної участі школярів у конкурсах, олімпіадах - нелегка праця, яка потребує високого рівня фахової майстерності педагога. Слід зазначити, що не всі школи приймають участь у ІІ етапі Всеукраїнської олімпіади з інформатики. Постійними учасниками міського етапу олімпіади з інформатики є учні Селидівської гімназії. Але майже всі школи міста приймали участь в міській олімпіаді по інформаційним технологіям. Призові місця отримали учні : Романенко Олександр – 9 клас, ІІІ місце ( ЗОШ № 6, учитель Полішко Л.І.), Кльонов Денис – 11 клас , ІІ місце(ЗОШ № 6, учитель Полішко Л.І.), Касімов Антон – 11 клас, ІІІ місце (Селидівська гімназія, учитель Караша Г.І.).  Тільки одна учениця 10 класу Української ЗОШ № 13 Литвинова Марина ( Вчитель Черняк О.Є) взяла участь в конкурсі МАН.

  Важливим аспектом роботи зі здібними учнями є залучення їх до участі в альтернативних конкурсах. Позитивним є кількість учнів, які взяли участь у Всеукраїнському конкурсі з інформатики «Бобер» - 162 учні (116 учнів у 2012 р.). У конкурсі взяли участь учні 6 шкіл: гімназії, ЗОШ № 1, ЗОШ № 2, ЗОШ № 6,  Української ЗОШ № 13 та Гірницької школи № 19.

 Запровадження в навчально-виховний процес шкіл інформаційно-комунікаційних технологій є вимогою часу. Протягом року продовжують роботу сайти гімназії, ЗОШ № 1, ЗОШ № 2, ЗОШ № 6,  Гірницької ЗОШ№17.

В цьому році створені сайти шкіл Української ЗОШ № 13 та Української ЗОШ № 12.  Але не всі школи мають свої сайти.  Тому одним із першочергових завдань на наступний навчальний рік є створення та поповнення шкільних сайтів.
       За сучасних умов розвитку освіти України великого значення набуває система методичної роботи , головною метою якої є не лише надання допомоги вчителям у розвитку та підвищенні професійної майстерності, але й активізація творчого потенціалу кожного вчителя методичного об'єднання. Для школи потрібні висококваліфіковані вчителі, які постійно шукають і знаходять найбільш ефективні шляхи й засоби вирішення завдань навчання, виховання, розвитку учнів, підготовки їх до життя. Вирішення цих завдань потребує пошуків творчих шляхів удосконалення всіх ділянок методичної роботи, систематичного озброєння вчителів міцними й глибокими знаннями, підвищення ефективності їхньої праці.