Сайт учителя школи №1 м.Селидового Реви Л.В.
Понеділок, 20.08.2018, 13:30

 Каталог статей

Меню сайту
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




Головна » Статті » Мої статті

РОЗВИТОК САМОКОНТРОЛЮ УЧНІВ

РОЗВИТОК  САМОКОНТРОЛЮ  УЧНІВ

          

Рівень сформованості самоконтролю суттєво впливає на ставлення особи до своєї діяльності , до навколишнього середовища. Добре налагоджений механізм самоконтролю сприяє зростанню впевненості учня у власних силах, створює можливість змагання з самим собою, знаходження причин невдачі в самому собі, знімає можливість конфлікту між учителем і учнями.

У процесі формування самоконтролю учні  набувають досвід подолання інтелектуальних труднощів, визначають різницю між результатами своєї праці і особистим потенціалом, розвивають потребу і мотиви до самовдосконалення і самоосвіти.

За допомогою самоаналізу і самоконтролю учень може виявити причину і необхідні шляхи виправлення недоліків, які виникають на шляху пізнання.

Для оперативного управління розвитком самоконтролю учня я перед початком вивчення теми на першому уроці повідомляю тему, кількість годин, відведених на її вивчення, дату тематичного оцінювання, кількість самостійних робіт, диктантів і інших видів контролю. Стараюсь ретельно перевіряти домашні завдання різними способами, обов’язково оцінюю, це значно піднімає значущість і важливість самостійної домашньої роботи, а я маю можливість постійно отримувати інформацію про якість засвоєння навчального матеріалу. На протязі уроку стараюсь включати учнів у самостійну діяльність, щоб дати їм можливість зробити самооцінку досягнень під час вивчення матеріалу кожного уроку.

На певному етапі ( перед тематичним оцінюванням) я пропоную учням виставити собі передбачуваний бал за засвоєння теми, а далі йде корекція знань, можливість підвищення оцінки. Важливим на цьому етапі є те, що рівень досягнень визначають не тільки я, а й кожен з учнів. Це підвищує їх відповідальність за навчання, сприяє діалогу між мною і учнем, вчу їх відстоювати свою точку зору, аналізувати знання з кожного  питання теми, яка вивчається. Таке управління розвитком самоконтролю учнів дає змогу кожному учневі бачити індивідуальний внесок – самооцінку власних зусиль. Самостійно підбиваючи підсумки роботи з теми учнів вчаться аналізувати результативність власн6ої діяльності, оцінювати її якість, усвідомлено впливати на процес корекції.

Думаю, що добрий внесок в особистість орієнтоване навчання, яке виповідає на мою думку, сучасним вимогам до освіти. Працюючи над розвитком самоконтролю учня стараюсь урахувати такі принципи:

-         мотивацію та її динаміку;

-         емоційний стан у ситуації навчання;

-         пізнавальні потреби в знаннях для оптимального засвоєння;

-         уміння ставити, коректувати і досягати поставленої мети;

-         добір адекватних засобів досягнення мети;

-         реалізацію права вибору і відвічальності за нього перед самим собою ;

-         самооцінка ;

-         формування звички самоаналізу і самоконтролю ;

-         хід самореалізації ;

-         урахування індивідуальних інтересів і можливостей учня ;

-         організацію постійного самоконтролю ;

-         практику індивідуальної відповідальності і звітності кожного учня перед собою.

Однак треба дивитися правді в очі, що не з всіма учнями це одержується .

 

 

Категорія: Мої статті | Додав: лв (27.12.2009)
Переглядів: 1721 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: