Сайт учителя школи №1 м.Селидового Реви Л.В.
Субота, 04.05.2024, 15:18

 Каталог статей

Меню сайту
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




Головна » Статті » Мої статті

Використання інформаційних технологій

Упровадження інформаційних технологій на уроках


Методика викладання математики перебуває на етапі розроблення оптимальних форм і методів застосування комп’ютерних технологій.

У своїй практичній діяльності кожен учитель, що проводить навчальні заняття з використанням ІКТ, обирає потрібний йому за різними параметрами набір педагогічних програмних засобів, що підвищує ефективність його праці, а   рівень теоретичних знань, практичних умінь і навичок його учнів  наближує до вимог сьогодення. Окрім цього, для кожного вчителя є важливим не лише досягнення максимального результату роботи, але і спосіб його досягнення.

 

Сидячи за компютером ,дитина сама керує швидкістю подачі інформації і за можливостями програм, її обсягом, глибиною. А дотики до клавіатури створюють можливість зробити уроки динамічнішими. До того ж , залежно від матеріалу, який вивчається, комп ютер дає змогу перетворити урок, або його частину на захоплюючу гру , що заочно підвищує інтерес до предмета. Відчуття гри знімає напругу і нервовість у дітей, особливо підліткового віку, які надто критично оцінюють свої можливості та власний рейтинг у колективі. Саме підлітковий вік є критичним, з точки зору психології, своєю вразливістю, підвищеною емоційністю та болісним сприйняттям зауважень товаришів.

Комп ютер і гра сприяють покращенню взаємин між дітьми.


Програма для створення презентацій Microsoft Power Point є універсальним видом наочності і може бути застосованою у будь-якому класі на уроці будь-якого типу. Та найефективнішим, на мою думку, є підготовка та використання презентацій на таких етапах вивчення математики:

- на уроках вивчення нового матеріалу у вигляді комп’ютерного слайд- показу з використанням елементів анімації.

- на уроках узагальнення і систематизації знань з теми -  у вигляді шаблону «навчальний посібник» (презентації з майстра автозмісту) або йому подібного, у якому розглядаються всі поняття, формули, співвідношення з теми, приведено матеріал з історії розвитку даного поняття, міститься яскравий ілюстративний матеріал – діаграми, схеми, ілюстрації, матеріали для контролю та самоконтролю знань.

Такий матеріал доцільно використовувати в умовах мультимедійного класу, демонструвати учням презентацію з оптимальною на конкретному етапі роботи швидкістю, за потреби повертаючись до деяких слайдів або повторюючи презентацію декілька разів.

Наприклад, на уроці узагальнення і систематизації знань з теми «Трикутники» у 7 класі учнями була використана презентація, створена у процесі підготовки до заняття, що містила як програмовий, так і позапрограмовий матеріал, підібрано тренувальні вправи.

Систематичне використання комп’ютерних презентацій на уроках знімає актуальне питання наочності з математики. Більше того, постає інше питання – чи варто витрачати невеликі шкільні ресурси для придбання наочності, зокрема традиційних таблиць, плакатів тощо, якщо можна подати їх у вигляді презентації.

Але проблема полягає в тому, що проводити  заняття можна тільки в класах з малою  кількістю учнів.  

 

В своїй роботі використовую тестову програму TEST-W  .

Тестування як засіб педагогічної діагностики дозволяє оперативно і точно визначити рівень знань окремого учня, характеристики навчального процесу в класі. Тестові методики добре зарекомендували себе у багатьох країнах світу. А з урахуванням впровадження у загальноосвітніх навчальних закладах незалежного зовнішнього оцінювання навчальних досягнень випускників потребують ширшого впровадження у практику роботи. Систематична робота з комп’ютерним тестом повинна стати для учня звичною справою. Тоді зростають його шанси на успішного складання  завдань незалежного зовнішнього тестування.

Широке використання тестової перевірки знань у процесі вивчення математики підвищує ефективність навчально-виховного процесу на основі створення атмосфери довіри, відкритості, об’єктивності, забезпечує оперативний зворотний зв’язок, дозволяє проводити миттєвий аналіз та корекцію процесу навчання.

Контрольно-діагностична  система  TEST-W  призначена для  перевірки знань тестуванням на комп'ютері і є хорошим програмним середовищем для створення тестів з математики.  Таким чином, кожен учень одержує свій відмінний від сусідів набір питань, що забезпечує індивідуалізацію  і  об'єктивність оцінки. На кожне завдання тесту пропонується 5 варіантів відповідей, серед яких від одного до трьох правильних. Учневі треба  вказати правильні, на його думку, відповіді і перейти до наступного питання.  Час відповіді на тест обмежений.

Отже, використання інформаційно-комунікаційних технологій на навчальних заняттях з математики сприяють активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів, швидкому та ефективному засвоєнню ними навчального матеріалу, формуванню ключових компетенцій школяра.

 

 

Категорія: Мої статті | Додав: лв (08.11.2009)
Переглядів: 1634 | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: