Методика викладання математики перебуває на етапі розроблення
оптимальних форм і методів застосування комп’ютерних технологій.
У своїй практичній діяльності кожен учитель, що
проводить навчальні заняття з використанням ІКТ, обирає потрібний йому за
різними параметрами набір педагогічних програмних засобів, що підвищує
ефективність його праці, арівень
теоретичних знань, практичних умінь і навичок його учнівнаближує до вимог сьогодення. Окрім цього,
для кожного вчителя є важливим не лише досягнення максимального результату
роботи, але і спосіб його досягнення.
Сидячи за комп’ютером
,дитина сама керує швидкістю подачі інформації і за можливостями програм, її
обсягом, глибиною. А дотики до клавіатури створюють можливість зробити уроки
динамічнішими. До того ж , залежно від матеріалу, який вивчається, комп’ ютер дає змогу перетворити урок, або його частину на
захоплюючу гру , що заочно підвищує інтерес до предмета. Відчуття гри знімає
напругу і нервовість у дітей, особливо підліткового віку, які надто критично
оцінюють свої можливості та власний рейтинг у колективі. Саме підлітковий вік є
критичним, з точки зору психології, своєю вразливістю, підвищеною емоційністю
та болісним сприйняттям зауважень товаришів.
Комп’ ютер і гра сприяють
покращенню взаємин між дітьми.
Програма для створення презентацій Microsoft Power
Point є універсальним видом наочності і може бути застосованою у будь-якому
класі на уроці будь-якого типу. Та найефективнішим, на мою думку, є підготовка
та використання презентацій на таких етапах вивчення математики:
- на уроках вивчення нового матеріалу у вигляді
комп’ютерного слайд- показу з використанням елементів анімації.
- на уроках узагальнення і систематизації знань з теми
-у вигляді шаблону «навчальний
посібник» (презентації з майстра автозмісту) або йому подібного, у якому
розглядаються всі поняття, формули, співвідношення з теми, приведено матеріал з
історії розвитку даного поняття, міститься яскравий ілюстративний матеріал –
діаграми, схеми, ілюстрації, матеріали для контролю та самоконтролю знань.
Такий матеріал доцільно використовувати в умовах
мультимедійного класу, демонструвати учням презентацію з оптимальною на
конкретному етапі роботи швидкістю, за потреби повертаючись до деяких слайдів
або повторюючи презентацію декілька разів.
Наприклад, на уроці узагальнення і систематизації
знань з теми «Трикутники» у 7 класі учнями була використана презентація,
створена у процесі підготовки до заняття, що містила як програмовий, так і
позапрограмовий матеріал, підібрано тренувальні вправи.
Систематичне використання комп’ютерних презентацій на
уроках знімає актуальне питання наочності з математики. Більше того, постає
інше питання – чи варто витрачати невеликі шкільні ресурси для придбання
наочності, зокрема традиційних таблиць, плакатів тощо, якщо можна подати їх у
вигляді презентації.
Але проблема полягає в тому, що проводитизаняття можна тільки в класах з малоюкількістю учнів.
В своїй роботі використовую тестову програму
TEST-W.
Тестування як засіб педагогічної діагностики дозволяє
оперативно і точно визначити рівень знань окремого учня, характеристики
навчального процесу в класі. Тестові методики добре зарекомендували себе у
багатьох країнах світу. А з урахуванням впровадження у загальноосвітніх
навчальних закладах незалежного зовнішнього оцінювання навчальних досягнень
випускників потребують ширшого впровадження у практику роботи. Систематична
робота з комп’ютерним тестом повинна стати для учня звичною справою. Тоді
зростають його шанси на успішного складаннязавдань незалежного зовнішнього тестування.
Широке використання тестової перевірки знань у процесі
вивчення математики підвищує ефективність навчально-виховного процесу на основі
створення атмосфери довіри, відкритості, об’єктивності, забезпечує оперативний
зворотний зв’язок, дозволяє проводити миттєвий аналіз та корекцію процесу
навчання.
Контрольно-діагностичнасистемаTEST-Wпризначена дляперевірки знань тестуванням на комп'ютері і є
хорошим програмним середовищем для створення тестів з математики. Таким чином, кожен учень одержує свій
відмінний від сусідів набір питань, що забезпечує індивідуалізаціюіоб'єктивність оцінки. На кожне завдання тесту пропонується 5 варіантів
відповідей, серед яких від одного до трьох правильних. Учневі требавказати правильні, на його думку, відповіді і
перейти до наступного питання.Час
відповіді на тест обмежений.
Отже, використання інформаційно-комунікаційних
технологій на навчальних заняттях з математики сприяють активізації
навчально-пізнавальної діяльності учнів, швидкому та ефективному засвоєнню ними
навчального матеріалу, формуванню ключових компетенцій школяра.